יום שבת, 25 באפריל 2009

פגישה ראשונה עם הרופא

בפעם הראשונה כאשר הגיעה אליי נעמה נראתה לי נערה רזה, חיוורת וחסרת כוח. בנוסף נעמה נראתה כנערה נאה, אך שיערה היה דליל ומועט.תלונותיה היו:· קודם כל היא ציינה שתמיד קר לה גם בימי שמש אביביים, וגם בימי חורף תמיד קר לה. היא ציינה שקר לה בעיקר בידיים וברגליים וכאשר נגעתי בכפות ידיה יכולתי לחוש בקור זה.· בנוסף, היא סיפרה לי שיש לה יובש נוראי בחלקי גופה; בידיים, בפנים, בכפות רגליים ועוד.· נעמה התלוננה גם על כך שהיא לא ישנה טוב בלילה, כלומר נדודי שינה. היא מספרת שבלילה עוטפות אותה המון מחשבות שלא נותנות לה להירדם וככה זה מעגל מתמשך. ביום שלמחרת היא עייפה וחסרת אנרגיה שמפריעות לפעילותה במשך היום.· כאשר שאלתי האם כל יום יש לה יציאות והיא ענתה לי שהיא לא ממש זוכרת אבל היא זוכרת שזה פעם בכמה ימים, כלומר היא סובלת מעצירות. בנוסף היא אמרה לי שפעם בכמה ימים תוקפים אותה כאביי בטן נוראיים.· נעמה גם סיפרה לי שלפני כמה ימים בשיעור ספורט, תקפה את נעמה סחרחורת שאליה התלווה כאב ראש נוראי.· שאלתי את נעמה אם היא מקבלת מחזור והאם הוא סדיר? נעמה ענתה שלאחרונה המחזור פסק, ולפני מספר שבועות היה לה דימום קליל למשך פחות מיום.בנוסף אמה של נעמה הוסיפה שנעמה פצחה בדיאטה חריפה לפני זמן לא רב ושהיא אינה מפוקחת. כמו כן, ציינה אמה של נעמה שהיא ובעלה התגרשו לפני חצי שנה וכתוצאה מכך נעמה חשה בדיכאון מתמשך שהשפיע על תפקודיה היומיומיים.· בנוסף לכל נעמה סיפרה לי שהיא סובלת מחוסר ריכוז בשיעורים ושהיא לא מצליחה במבחנים.הסקת מסקנות: נעמה טענה שיש לה סחרחורות וקר לה אז ישר חשבתי לעצמי שיכול להיות שנעמה סובלת מאנמיה. אך לא יכולתי להתעלם משאר תלונותיה של נעמה, כמו כאבי בטן, נדודי שינה ועוד. כאשר הבנתי שנעמה חסרת אנרגיות, מלאת מחשבות, חסרת מחזור ובעלת כאביי בטן הבנתי שהבעיה היא קשורה למזון שנעמה אוכלת, ובנוסף כאשר אמה ציינה שהיא פצחה בדיאטה הבנתי שמדובר בהפרעת אכילה.יכולתי להסיק מהר מאוד שנעמה היא לא בולימית כי בד"כ נערות בולימיות הן שמנמנות. אז ישר עלה על דעתי שיכול להיות שנעמה היא סובלת מאנורקסיה. לאחר מכן החלטתי לדבר עם אמה של נעמה ולציין בפנייה את חשדותיי. סיפרתי לה שאני חושד שנעמה היא אנורקסית. תחילה היה קשה לאמה להאמין אך לאחר מכן היא אמרה שהיא תטפל בזה בעצמה.
אמרתי לאמה של נעמה שכדאי שהיא תעקוב אחריה מעט כדי לראות האם היא באמת אנורקסית הוא שמא הגירושין הם אלה שפוגעים בתפקוד שלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה